tisdag 22 december 2009

BVC...

...var det dags för i dag igen.
Läkarbesök + det vanliga mätning och vägning.
Svidade om från pyjamas till den fina body'n jag
fick i julklapp av mormor2 i förrgår..

...och infann mig 10:00 på BVC.
Knappt så att en nattsuddare som jag hade vaknat då kan jag säga! :)

Träffade snälla Anne där som blir lika förvånad varje gång hon väger mig.
Gissa vilken klubb jag är med i nu?!?!
Jo, 10-kilos-klubben!!! Det ni!
10,3 kg stannade vågen på nu! Och jag är 68,7 cm lång.
Men ja, ni läste rätt..10,3 KILO! Hi hi hi.
När skall det liksom plana ut lite?!?!
Jag rör mig ju så mycket mer nu, juh.
Och äter mindre...eller nja..snabbare iaf. :)
Ja ja..mina polare får vara lite avis på mina lår ett tag
till verkar det som. Hi hi.

Efter BVC så åkte jag och mamma till mammas jobb och hälsade på.
Det var spännande trots att jag var ganska trött.
Tant-Anina och Camilla mös lite med mig. De är snälla!


Det jobbar fler än de på mammas avdelning...mest grabbar,
men de fastnade inte på bild idag.
Några var lediga också, men hade kallat in förstärkning:
.
En å annan tomte jobbar där, alltså...hi hi...
Jag för min del tänker leka en av de sju dvärgarna
istället för tomte idag.
Toker, kanske?! ;)
.
Det blev inga fler kort tagna på mammas jobb, men om jag också
blir datanörd när jag blir stor så ska jag jobba på ett lika trevligt ställe. :)
.
Pappa är ledig och kom och hämtade oss när vi var klara.
Vi åkte ner på stan och kikade lite.
Vi hittade äntligen en varmare overall till mig!
Som vi letat! Verkligen urplockat överallt.
Mamma kallar affären för "den där dyra affären som vi inte handlar i"
Fast det gör hon ju ändå, juh! Hi hi..
.
Sen åkte vi till IKEA och köpte en ny matstol till mig eftersom
vi ju fick lov att lämna tillbaka den andra...
Det bidde Ikeas standardstol nu. Inte lika space-ig, men säkert bättre. :)

Väl hemma sen så busade jag lite i sängen..
.
...åkte lite båt...


...och sen mös jag i vår nya supersköna filt...
Mamma var överlycklig att de hade fått in dem i affären igen.. :)


Det var så skönt så jag slocknade...
.
..och sov så skönt så skönt... :)

1 kommentar:

Anonym sa...

hej du lilla underverk får jag plats med dig under din jätte goa filt kramis mormor2