fredag 25 december 2009

Juldagen...

...vaknar jag och är på ett strålande humör.
Frulle med mamma o pappa.
Jag läser en bok och pratar en massa under tiden.


Pappa är snabbt framme med kameran mitt i en nys. *aaaattjo*


Jag var uppe tidigt idag, så jag blev så trött efter ett par timmar
så jag somnade och tog en tupplur utan att jag hann ur pyjamasen idag..
.
När jag vaknade så hade mormor och moster redan kommit.
Och kolla...de hade världens största påsar med till mig.
Gissa vad det var i dem...japp julklappar till MIG! *tihi*


Jag satt i mormors knä hela tiden och öppnade alla klappar,
men mormor o moster är lite som mamma...
..de vill inte gärna hamna på foto... :)
.
Jag tycker papperet prasslar bra och smakar gott.


Å kolla vad det var i ett av paketen.
En supermysig handduk, med passande motiv och namn
gjord enbart till mig, liksom.


Nu är man ju rutinerad på hur man gör när man öppnar paket...


...och snöret är ju såå gott!

Blöj o klädbyte...då passade jag på att visa moster
(som sitter bredvid mig, fast det inte syns..)
min kanonsköna filt.

.
Jag tror nog hon blev lite avis och ville mysa med mig i den. :)
Charmar henne för fullt. :)


Mormor o moster drog efter ett tag vidare ut i snöyran, och jag
tackar så mycket för alla fina julklapparna!!!

Senare så lekte jag och min röda flodhäst kurragömma...


...men han gömde sig så bra hela tiden,
så jag fick lov att ropa på honom...
"-Hallååååååå var ääääär duuu?"


Jag tröttnade och lekte med kossan i min båt istället. :)


...och med pappa förstås.


Mycket bra juldag har jag haft.
Lugnt o skönt o myyys.

Avslutar dagen med ett leende precis som jag började den... :)

2 kommentarer:

mormor sa...

dina leende lyser upp en hel värld

Anonym sa...

jag håller med mormor1 du strålar mer än solen. mormor2