lördag 12 december 2009

Gnällig...

...är verkligen dagens ord.
Och jag har hittat ett nytt ljud...jättehöga toner!
De skriker jag ut i hög volym också, men det
gör inget säger mamma, själva volymen asså.
Mamma säger att just detta ljud riktigt skär i öronen.
På riktigt! :)
Jag tycker att det är ett roligt ljud jag, så jag skriker så mest hela tiden.
Särskilt om jag inte skulle bli sysselsatt, sitta eller stå.
Vill göra det HELA tiden just nu.
Annars blir jag lite arg i dag minnsann...

Försökte leka själv en liiiten stund


Men det var så tråkigt att jag till slut tog tag
i Bamse och bet av honom örat...


Vet ni vad en "Bumbo" är?!
Det är sorts "stol" som nästan ser ut som en potta.
Man sitter jättestadigt och bra i en sån och det är lysande
att öva nacken och så med, om man nu tycker om dem...
Jag provade en hos min kompis Alexander förut, och tyckte om den.
Har tjatat på mamma o pappa sen dess, men de säger att det
är lite sent att skaffa en sån, och att jag e "lite stor"..
Hur som helst fick jag min vilja igenom i dag... :)

Oooooooohhhhh! Mina lår sitter faaaaaaaaaaast! :)


Här sitter man lite skönare..


Måste som sagt sysselsättas heeela tiden i dag,
så jag provade den här gunggrejjen igen..
Hur har de egentligen tänkt för mina armar, liksom.
Jag e för kort, va?! ;)


På kvällen provade jag den där blå Bumbostolen igen...
för att besluta att det bara var att lämna tillbaka den...
Den var jätteskön och skoj, men såååå himla jättetrång för mig!!
Mina lår lär ju inte minska den närmaste tiden ändå, väl?!
hi hi hi


Mamma råkade då komma på en genialisk idé
när hon såg min gamla insats till vagnen som stod i mitt rum,
som hon bara slängt filtar i.
Hon byggde en båt till mig på 2 sekunder!!!
Guuuuu vad skön den var å sitta i istället!! :)


Bye bye Bumbo'n som åkte tillbaka till affären...
och hej hej till min nya fina båt.
Nu åker vi! :)

2 kommentarer:

mormor sa...

tur att mamma till slut förstog att det var BÅT-ljud du gjorde

Lucas sa...

Hej Mormor, Ja hon var lite trög där ett tag, men sen så... :)