torsdag 24 december 2009

Julafton...

...har det varit i dag. Min allra första!
Klädde upp mig fint.


Låg och sjöng lite julsånger medans mamma o pappa packade
ihop sig för avfärd till Hallsta där vi skulle 'jula' hos farmor o farfar.


Jag passade på att ta en tupplur på vägen dit.
Men vågade inte släppa mina ringar fast jag sov... :)

Så här såg det ut mellan Västerås å Hallsta.
"-Det är inte varje jul det är snö direkt", sa mamma o pappa.


Syrran hade redan anlänt.

Min farbror Anders och min kusin Linnea
var också redan där. De anlände redan igår.
.
Linnea hade köpt en läskig napp till mig. Hi hi..

Massa god mat på bordet, och närmast mig var
"pysselkål" eller vad de nu hette...*ler*
Var de till mig tro?! :)

Jag var lite gnällig o trött för min skönhetssömn blev avbruten tidigare...
och så vill jag inte riktigt äta när det händer en massa saker..
Så preciiis efter att de börjat äta sin goda mat,
så fick mamma gå o lägga mig istället.
.
När jag sedan vaknade var jag lite piggare och svidade om till
min tomtedräkt lagom till julklappsutdelningen. :)

Syrran å pappa poserade snällt med mig för flera kameror! :)

Linnea fick vara utdelnings-tomte för det var
så många och stora paket så jag orkade inte. :)

Jag fick många fina och roliga paket!!
"Ingen nämd, ingen glömd."
Tackar tackar!
.
Sedan så busade jag massor med alla, men här fastnade
farfar o syrran på ett kort.. :)
.
Farfar var på riktigt bushumör idag. :)
Pappa ser ut att tycka det var kul med 'tittut' ockå. Hi hi..
.
Sedan soff-tade vi lite också... :)
.
Farmor var "fast" i köket mest,
men vad bra jobb hon gjorde där minsann!
Alla fick ju så god mat! :) Tackar tackar!.
.
Det blev inga mer kort tagna på denna dag.
Senare så åkte vi iallafall hem och jäste lite.. :)
.
Jag hade en himla trevlig och mysig första julafton.
Hoppas ni andra också haft en bra jul!
.

Inga kommentarer: