torsdag 31 december 2009

I natt...

...säger mamma o pappa att det blir ett nytt år.
Att det inte längre är "det år som jag föddes", 2009 alltså.
Spännande tycker jag.
.
Jag började därför dagen med "en liten olycka"
...i sängen...pyjamasen...och mig själv förstås...
Allt för att få mig ett litet morgonbad. ;)
Jag tycker katrinplommon e bra jag! Hi hi


Myser lite i sängen efteråt.


Klädde upp mig lite, men bara lite...eftersom det är Nyårsafton i dag. :)


Men mamma sa att jag skulle frysa om jag gick klädd så där,
så jag fick visst klä på mig...tog tjocka filten på en gång då... :)


Har lattjat lite i mitt rum också...


...och lekt bla med "gula gubben"...


Pappa är såååå avis på mina fina bilar, så han
möblerade om dem o tog kort...
Snodde det kortet av honom nu. Hi hi...


Mamma o pappa säger att jag håller på att bli sjuk.
Förkyld liksom.
Jag är såååå gnällig och trött idag...säger de...
Tur att vi bara ska hålla oss hemma och mysa i dag!


Jag har busat lite mellan mina gnälliga stunder
också förstås, för SÅ illa är det inte. ;)
.
Min skojsiga boll är god...
.
Låtsas att jag kan krypa..vilket jag förstås inte kan än,
men blir ofta förbannad när jag försöker o inte kommer någonstans...
.
Strax innan tolvslaget såg jag ut så här...
Har slocknat och ger ett litet litet flin i sömnen när
jag kisar och ser glimten av en kamera...
Men sover egentligen...
Man har ju blivit linslus vid det här laget juh!
.
Där vi bor smäller de smällare precis bakom huset...
Många!
Och sovrummet är närmast liksom.
Jag vaknade till hela tiden av allt pangande, men somnade
om gång på gång för jag var ju sååå himla trött...
.
Men hur som helst...
Nytt år, nya möjligheter.
Gör mer av allt bra i år än förra året, vettja!
Busa mer i år. Mys jättemycket mer i år,
och ta mer och väl hand om varandra.

*myyyys*
.

Inga kommentarer: