söndag 6 december 2009

Picknick...

...på Björnön fick mina föräldrar för sig att vi skulle ha idag.
I december, liksom...hallå?! :)

Oki, det är ju alltid skönt med frisk luft! :)
När vi kom dit började det smådugga lite, men jag och kanin
hade det så varmt och skönt under mitt regnskydd, jag.


Så här grått var det idag på Björnön.
Ser liiite mörkare ut än vad det egentligen var pga blixten,
men ändå... :)

.Jag kollade in vassen...funderade på att bada, men fick inte...
.

Här ute fick de för sig att de skulle käka mackor o kaffe...
Men det var verkligen snorkallt och regnet hade tilltagit... (!)

Jag stannade o snackade med en kille som sa att det är
betydligt mer folk här på sommaren...
.
Mamma som är gammal dagisfröken
(innan hon skolade om sig till datanörd för ca100 år sedan)
borde ju verkligen veta att
"det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder"...
Men hon hade klätt sig som en riktig "stanare" och frös som en gnu...(!)
Här visar pappa med handen hur mycket hon skakar...ha ha ha..
De fikade bak i bilen istället. Mysigt!

.
"Playa del Björnön" en mulen gråtrist regnig dag... :)
(även om det ser ut som natt så var klockan faktiskt bara runt 15:00)
.
Jag vaknade lagom till vi skulle åka igen.. :)
.
Hemma o leker ring-lekar igen.. :)
.
Och lite mys i soffan.
Försöker febrilt förstå det här med fötterna..
Jag har ju liksom rätt tunga lår att förflytta,
så jag får inte riktigt upp foten helt själv till min hand heller..
hi hi hi
.
Nattsudd med grönis och mamma inatt igen.. :)

Inga kommentarer: