söndag 20 december 2009

Vet...

...ni?!
Min pappa moffar pepparkakor som en tokig...
Han tycker det är jättegott, och han säger att
"man blir snäll av pepparkakor"..
...mamma som inte tycker det är speciellt gott alls,
hon köpte 30st "snäll" på IKEA igår istället för att komma ikapp..
...hi hi hi hi...

.
Jag för min del är så snäll, så snäll så jag behöver ingetdera. :)


I dag kom Mormor2 och hälsade på mig och mös.


Hon hade med sig något som kallas julklappar som
hon tyckte jag skulle ha.
Det är första gången jag ser sådana... :)
Tydligen ska man öppna dem en annan dag, men då vi inte
träffar Mormor2 den dagen, så fick jag öppna i dag istället. :)
.
Hmmmm...klurigt det här...
Hur gör man?
.
Jaha, ja ja...NU börjar jag få in snitsen.
.
Åhhh, inte bara pappret som var kul, utan det ligger
någonting I papperet också!
Den lät också, och var skojsigt! :)
.
Ett av paketen som mormor2/Bibbi hade med sig var
varken från tomten eller henne.
Det paketet var ifrån hennes jobbarkompis Acke.
Henne har jag aldrig träffat, men hon har hört så mycket om mig
av mormor2, så hon hade inte kunnat låta bli att köpa detta set till mig.
DET var väl himla snällt?!?
Tackar, tackar Acke!
.
Senare på kvällen var det dags för "tvagning inför jul".
Det tycker jag är lattjo!
Men ni ska veta att det är sååå himla svårt att
ta de där vattenstrålarna.. :)
.
Jag, Lucas....är kungen av badkar! :)
.
...och av badrumsgolv, förstås! :)
.
Sen var det ny för stor pyjamas på...
(mamma vägrar köpa mindre storlekar än 74/80 nuför tiden..undrar varför?! ;)
Lattjade charader med mamma o pappa på deras säng,
och sen gjorde vi grimaser tills vi somnade. :)

1 kommentar:

mormor sa...

ditt kungarike är MYCKET större än badrummet